En alweer gewerkt!! - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu En alweer gewerkt!! - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu

En alweer gewerkt!!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

27 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rakaia

26 juni

Vanacht voor het eerst een paar uur achter elkaar doorgeslapen, kwam voornamelijk doordat ik toch wel wat meer gerust gesteld ben over hoe Bri het in NL volhoudt….dat heeft me erg bezig gehouden de afgelopen dagen…maar heb erg goede hoop op dat het allemaal goed gaat komen…zo niet…dan moet ik kiezen…wat is belangrijker, werk of relatie…die keuze is snel gemaakt toch!!

Vandaag voor Ed (schuurbaas/vertegenwoordiger) een prijslijst gepimpt en een foto collage gemaakt van alle producten op die prijslijst. Deze neemt hij mee naar zijn klanten en kan dan precies laten zien hoe alles eruit ziet. Dat was een grote Excel klus, maar volgens mij is het wel aardig mooi geworden.

’s Middags samen met Mariet wat bollen geïnspecteerd..en voor het eerst meer dan 25gram grond/klei gevonden in een aangekocht partij…is niet leuk….want alles moet opnieuw gewassen/gespoeld worden door die kweker, maar was wel duidelijk dat we dit werk dus niet voor niets doen. Mocht dit partij naar Japan/USA gaan, en ze vinden het, dan zouden we nml een probleem hebben…volgens mij wordt dan nml de hele container geweigerd.

Elise kwam vandaag vragen of ik niet toevallig kan heftruck rijden…nou heb ik dat vroeger weleens gedaan…maar alleen in noodgevallen…ben dus een gevaar op dat ding…maar het leek ze wel een goed idee als ik mijn heftruck rijbewijs ga halen…hmmmm…op zich wel leuk…maar laat ik eerst maar eens gaan oefenen dan als de schuur leeg is voordat ik over iemand zijn tenen rijdt of een kuubskist laat vallen!!

Vandaag hoef ik niet te koken…Mark (met k of c…weet het nog steeds niet) maakt het eten vanaaf…het wordt roergebakken kool, met roergebakken diepgevroren groente (mais/wortel/erwtjes/paprika) en gehakt met rijst…klinkt best goed toch!! Als toetje hebben we cheesecake….gister voor het eerst op en errug goed te doen!! In NL verslingerd aan de frikadellen speciaal…hier gaat dat cheesecake worden denk!!

Mijn huisgenoten hebben trouwens ook een waarbenjij.nu….ga daar ook eens kijken zou ik zeggen…

erikruijter.waarbenjij.nu
bertdewit.waarbenjij.nu
degraaf.waarbenjij.nu

Mark en Bert hebben al het nodige gezien…dus wss staan er wel wat leuke foto’s op. Mijn foto pagina zal ook snel weer wat opgevuld worden…ga proberen wat foto’s te maken van het huis, het werk en natuurlijk Christchurch op zaterdag!

Kus A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

2008 wordt voor mij het jaar van de uitdagingen, een nieuwe baan waarvoor ik een half jaar in Nieuw Zeeland gedetacheerd zal worden. Rakaia is de plaats waar ik naar toe zal gaan, een klein dorpje ongeveer 50km zuidelijk van Christchurch. Wat ik ervan moet verwachten, geen idee, ik zie wel wat er allemaal op mijn pad komt, maar een uitdaging is het zeker!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 7847

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 17 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: