Christchurch - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

29 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rakaia

28 juni

Vandaag mijn eerste echte uitstapje gemaakt…een dagje naar Christchurch. Vrijdag werd het al tegen me gezegd..het zou geen mooi weer worden…nou dat is wel uitgekomen. We gingen weg met droog weer, maar voordat we een half uur onderweg waren begon het al te regenen en het is niet meer opgehouden.

De weersvoorspellingen zijn hier erg goed…ze kunnen redelijk tot op het uur vertellen wat voor weer het wordt…en helaas voor ons ze hadden WEER gelijk!!

Na een klein beetje uitgeslapen te hebben mocht ik mijn eerste km’s maken in onze geweldige auto…een toyota starlet…bouwjaar ergens de middeleeuwen volgens mij…maar tevens de enige goede auto van van Zanten…de andere auto’s zijn nml nogal eens kapot, maar deze blijft gewoon lopen!!

Links rijden was ook een nieuwe ervaring, alhoewel ik regelmatig met Rob heb mee gereden in Engeland had ik nog nooit zelf gereden, maar kkdwd (kind kan de was doen)…was eigenlijk makkelijker dan ik gedacht had. Heb mezelf ook meteen in het diepe gegooid door in een grote stad te gaan rijden…maar ook dat ging vrij aardig moet ik zeggen….Een parkeerplaats zoeken in een vreemde stad blijft altijd een uitdaging, maar we vonden uiteindelijk een parkeerplaats dicht bij het centrum.

Eerst maar ff een bakkie gedaan bij een cafeetje en wat lekkers erbij gegeten…en vervolgens een fan shop bezocht van de All Blacks (het NZ rugby team), deze vrouw was zoooo vriendelijk, kwamen we bijna niet vanaf, maar met wat tips op zak gingen we op zoek naar de toeristische trekpleister van Christchurch…de kathedraal…

Maar viel dat ff tegen zeg…sommige kerken in NL zijn mooier dan deze kathedraal!! Uiteraard wel wat fotootjes gemaakt zodat jullie ff kunnen meegenieten!! Vervolgens “lekker” door de regen gelopen zo ongeveer de hele dag en wat winkelcentra bezocht…maar alles valt zooo tegen als het regent…beetje jammer wel!! Zal wss nog wel vaker in Christchurch komen, en dan hopelijk wat beter weer hebben!!

Laat in de middag de auto opgehaald en het restaurant gezocht waar we hadden afgesproken…dat viel nog niet mee, maar is ook gelukt!! 2,5 uur wachten op de rest van de mensen en toen een groot stuk vlees naar binnen gewerkt…was alleen niet zo lekker als dat het eruit zag helaas!! Nog ff wat gedronken bij de Belgische pub…maar was niet gezellig (ongeveer net zo druk als Graaf Florisz), dus we begonnen om 00.10 aan onze terugreis naar Rakaia…en om 01.00 kon ik mijn mandje opzoeken.

Slapen gaat nog steeds niet erg goed…het gevoel van missen is nog steeds erg groot…..hoe lang ga ik dit nog volhouden??

Kussss

A.

  • 29 Juni 2008 - 07:30

    Henny:

    Annelies, wat verschrikkelijk leuk om je zo te volgen, ik ben helemaal intercontinentaal bezig, mailen met Frans en Marthe in Thailand, en Annelies mijn vriendin zit in Ghana! F+M hebben het erg naar hun zin en ondernemen van alles. Ik ben blij dat je niet alleen werkt maar ook nog wat ziet van de omgeving. En de heimwee, hou jezelf maar voor dat je vast nog wat genen hebt van je Opa en Oma, die konden het ook volhouden.
    Annelies, ik ben benieuwd naar al je berichten en hoop dat je een geweldige tijd hebt.
    henny

  • 29 Juni 2008 - 17:52

    Opa Mol:

    Als je geen baan meer kan krijgen in de bollen, kun je altijd nog terecht als schrijfster. Heel veel groeten en veel sterkte
    Opa

  • 30 Juni 2008 - 19:51

    Elly:

    He Annelies kop op he, positief blijven; verzet je gedachten en geniet van deze 4 maanden in een land waar je nooit meer terugkomt. Je verhalen zijn leuk en nu nog met een lach..........

  • 01 Juli 2008 - 08:59

    Krista:

    Heeey Annnelies!!
    Leuk om te lezen hoe je het hebt daar in Nieuw Zeeland!! Hoop dat je ondanks je gemis een leuke tijd kan beleven, geniet ervan!!
    xxx Krista

  • 07 Juli 2008 - 14:40

    Rob:

    Hoi Annelies, als ik het zo lees dan regent het bij jouw net zoveel als bij ons. Misschien maar goed ook anders raakt onze aardbol uit evenwicht,hahaha.
    Jeetje dacht ik toen ik hoorde dat je helemaal naar die andere kant ging, die heb er zin in, gelukkig maar dat we je niet alleen op een foto kunnen zien maar in deze tijd ook via de mail kunnen spreken. Ik wens je een mooie tijd daar, geniet er van en krijg je heimwee dan kruip je gewoon in de mail.
    Er zijn hier genoeg mensen die naar je verhalen willen luisteren en je er weer bovenop helpen.
    Groetjes Rob Schols

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

2008 wordt voor mij het jaar van de uitdagingen, een nieuwe baan waarvoor ik een half jaar in Nieuw Zeeland gedetacheerd zal worden. Rakaia is de plaats waar ik naar toe zal gaan, een klein dorpje ongeveer 50km zuidelijk van Christchurch. Wat ik ervan moet verwachten, geen idee, ik zie wel wat er allemaal op mijn pad komt, maar een uitdaging is het zeker!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 7855

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 17 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: