Voetbal kijken - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu Voetbal kijken - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu

Voetbal kijken

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

27 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rakaia

22 juni

Vanmorgen vroeg mijn mandje uit na mijn eerste nacht. Ik was uitgenodigd om voetbal te komen kijken bij Le Pouttre, een contract teler van van Zanten even verderop…en aangezien het hier om 6.45 werd uitgezonden moest ik toch echt om 06.00 mijn bed uit (best vroeg!!)…

Daar aangekomen meteen handen geschud met iedereen en een goed plekje op de bank gezocht (1e rang) om vervolgens te zien hoe NL kansloos ten onder ging tegen het Rusland van Hiddink…verdiend verloren vond ik wel!!

Bij thuiskomst weer lekker naar mijn bed gegaan en ’s middags vierde Mariet haar verjaardag, dus daar met de jongens heen gegaan en lekker blijven eten (Tomaten/groentensoep)….

Er moest nog boodschappen gedaan worden, maar gelukkig is dat geen probleem hier omdat de supermarkten hier gewoon 7dgn per week open zijn. We moeten hiervoor wel naar Ashburton, want hier in het dorp hebben ze erg weinig. Eric en Bert hebben deze taak op zich genomen terwijl Mark en ik het vuur hebben opgestookt in het huis….en we konden meteen even het wereldwijde web op om het nieuws een beetje bij te houden in NL.

Het is nu zondagavond 21.30 en ga zo mijn mandje opzoeken. De wekker gaat morgen om 6.30 en om 07.00 begint mijn eerste werkdag hier. Het is de gewoonte om zo laat je bed uit te gaan hier, omdat de kachel niet aan blijft en het dus erg koud is ’s morgens. En vroeg je bed uit betekend dus kou leiden…en dat vind ik maar niets….

Heb inmiddels een paar extra lakens voor op bed gekregen, want ondanks dat het gisternacht niet gevroren heeft heb ik het toch behoorlijk koud gehad…ben het niet meer gewend he!! Ze voorspellen ook sneeuw deze week…zodra dit gevallen is zal ik natuurlijk zsm foto’s maken. De kans dat het lang blijft liggen is erg klein, want met een zonnetje erbij kan de temperatuur overdag oplopen tot 16/17 graden…en dan is de sneeuw zo weg natuurlijk.

Sneeuw zou wel betekenen dat ze niet het land op kunnen om de bollen te rooien, dus hoe leuk mij het ook lijkt…het is beter dat het niet valt!!

Latersssss.

Kus A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

2008 wordt voor mij het jaar van de uitdagingen, een nieuwe baan waarvoor ik een half jaar in Nieuw Zeeland gedetacheerd zal worden. Rakaia is de plaats waar ik naar toe zal gaan, een klein dorpje ongeveer 50km zuidelijk van Christchurch. Wat ik ervan moet verwachten, geen idee, ik zie wel wat er allemaal op mijn pad komt, maar een uitdaging is het zeker!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 7885

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 17 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: