1e dag NZ - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu 1e dag NZ - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu

1e dag NZ

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

22 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rakaia

21 juni

Kia Ora (=NZ welkomstgroet)

Vanmorgen na een relaxte vlucht (grootste gedeelte geslapen!!) geland in Christchurch. Ik wist van tevoren dat het lang kon duren om het land binnen te komen vanwege allerlei regeltjes. Maar dat ik in totaal meer dan 1,5 uur in allerlei rijen zou moeten wachten had ik niet verwacht.

Het begon bij het inchecken in Singapore, kreeg een document mee dat ik in het vliegtuig moest invullen, met daarop een aantal vragen waar ik me geen raad mee wist.

In NZ werden sommige mensen afgesnauwd omdat ze het document niet helemaal hadden ingevuld…zou dit mij ook gaan overkomen??

Gelukkig niet!!

Ik vond een aardige douane dame die mij hielp bij het invullen van de overgebleven vragen. Nadat ze mij ook nog een aantal vragen had gesteld mocht ik doorlopen. Bij de bagageband kon ik mijn koffer zo oppakken en richting de MAF gaan. De MAF zorgt ervoor dat er geen quarantine pests & diseases het land inkomen en zodoende moest ik aangeven of ik eten en dergelijke bij me had, mijn schoenen werden gecontroleerd en ook dit was allemaal goed.

Ik werd apart genomen voor een douane formaliteit, geen problemen en uiteindelijk werd mijn koffer gescand om te kijken of ik niet gelogen had over etenswaren (valt thee hieronder??)

Na 1,5 uur geduld (alweer) was ik dus eindelijk in NZ. Mariette kwam me ophalen en samen met hond Luna heeft ze me een rondleiding gegeven door het bedrijf en het huis waar ik de komende 4mnd ga verblijven.

Aardige mensen overal en iedereen heeft ff snel een praatje met me gemaakt, was wel gezellig om zo ontvangen te worden.

Mijn volgende ontdekking was de supermarkt. De AH in Lisse is best een grote winkel, maar verbleekt bij de New World in Ashburton. Ik wist niet hoe de mannen het wilden doen met boodschappen, dus bedacht dat ik maar beter iets in huis kon hebben voor het weekend. Maar wat koop je in een supermarkt waar je heg nog steg kent. En al helemaal niet weet wat lekker/goed/goedkoop of eigen merk is. Gelukkig kon Mariette me vertellen wat er zoal te koop is en na een half uurtje winkelen stond ik met genoeg tassen buiten om het weekend door te komen.

De prijzen in de supermarkt vielen me best wel tegen moet ik zeggen. Uiteraard lijkt het allemaal heel duur omdat het aangegeven staat in NZ$, maar om een voorbeeld te geven…een blik soep voor 2 personen kost al snel Euro 1,50…en geen eigen merk bijv.

Snel de boodschappen even opgeruimd…nog steeds geen mannen (aan het werk) en met Mariette en Luna een wandeling gemaakt langs de Rakaia River…moest tenslotte nog steeds wakker blijven van mezelf. Inmiddels was ik wel redelijk gesloopt. Mariette bracht me thuis en toen kon ik handen schudden met de eerste NL jongen die er ook pas 2 dagen was, Eric….ff gekletst en toen even naar de plaatselijke super (erg klein) geweest om te kijken wat we nog konden kopen zodat we met z’n 4-en konden eten…..ik had besloten om te koken…

Eenmaal weer thuis een biertje open getrokken, haard aan en begonnen aan het eten. De andere jongens kwamen inmiddels thuis van het werk, dus kon eindelijk ook handen schudden met Mark en Bert. ’s Avonds lekker gegeten (geb.aardappels/roerbak groenten/hamburger) en toen ging het lampje uit bij de mannen. Ze gingen de hele nacht doorhalen in Christchurch,dus gingen ff slapen om er de hele nacht tegenaan te kunnen. Dit gaf mij de gelegenheid om ff bij te kletsen via MSN en een eerste update online te zetten (gelezen??)….Omdat ik wist dat ik er de volgende ochtend vroeg uit zou moeten ben ik rond 22.30 ook mijn mandje gaan opzoeken…was ook wel een beetje gebroken inmiddels!!

Kus A.

  • 22 Juni 2008 - 10:37

    Menno En Yvon:

    Ha zussie,
    Je eerste dag zit er alweer op. Hopelijk heb je een leuke dag gehad. Morgen gaat het harde werken beginnen....
    Succes met alles, doe je wel voorzichtig daar?

    Dikke kus van ons

  • 23 Juni 2008 - 10:42

    Eveline:

    Je eerste werkdag zit er nu ook weer op voor jou.. Hoop dat t is wat je hoopte!
    Veel krasloten kopen anders he.. :D

    Kusje Eef

  • 23 Juni 2008 - 14:33

    Germa:

    Zo te lezen heb je al aarig wat gezien en meegemaakt! Mooie foto's! Hoe staat het met de jetlag?

    kusjes

  • 24 Juni 2008 - 17:24

    Elly:

    He Annelies, leuk je berichten, zeker als je zoals ik wat later inlogt, hebbie er gelijk een heleboel. Jammer van Singapore maar misschien over 4 maanden...... Ben benieuwd hoe je werkdag is geweest. Hier is het lekker warm; ik begreep van jou dat je dit liever niet wilt weten met je open haard.;-))
    gr.

  • 26 Juni 2008 - 07:04

    Marina:

    Hi Annelies!

    Goed om te lezen dat ons kado van pas komt! En dat je vliegreizen goed zijn gegaan. Hoop dat alles goed gaat, je weinig last hebt van je jetlag en ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Groetjes Marien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

2008 wordt voor mij het jaar van de uitdagingen, een nieuwe baan waarvoor ik een half jaar in Nieuw Zeeland gedetacheerd zal worden. Rakaia is de plaats waar ik naar toe zal gaan, een klein dorpje ongeveer 50km zuidelijk van Christchurch. Wat ik ervan moet verwachten, geen idee, ik zie wel wat er allemaal op mijn pad komt, maar een uitdaging is het zeker!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 7887

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 17 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: