Wat een eind zitten!! - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu Wat een eind zitten!! - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu

Wat een eind zitten!!

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

20 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rakaia

19/20 juni

Na wat vertraging op schiphol waar het wachten was op 54 koreanen uit Oslo (wat die daar moeten geen idee!) konden we om 13.00 dan toch eindelijk de lucht in.

Ik had een plekje weten te bemachtigen naast een raam zonder raam dus heb af en toe lekker mijn ogen kunnen dichtdoen zonder op mijn buurvrouwe haar schoot te belanden.

Met mijn buren had ik het echt getroffen, een gezellig stel uit Den Bosch die 2 weken Maleisie geboekt hadden. 3 rijen voor ons zat een klein kind met enige regelmaat hard te krijsen. We waren alledrie erg blij dat we daar niet naast zaten en vroegen ons zelfs een paar keer af wanneer de batterijen op zouden zijn.
Ben de reis doorgekomen met een beetje gamen, films kijken (national treasure 2, the cleaner, step up 2 en alvin & the chipmunks) maar vond het al met al een hele lange zit.

Aangekomen in Singapore was het een hele tour om uit te zoeken hoe alles precies werkte aangezien ik tijdelijk de luchthaven ging verlaten. Maar met een beetje vragen hier en daar ben ik er toch uitgekomen en netjes met een "Polen" busje voor mijn hotel afgezet. duurde wel weer even voordat het allemaal geregeld was, dus leer eindelijk om geduldig te zijn.

Ze rijden hier als malloten en heb andere auto's erg dichtbij zien komen, zat nml achterin het busje en van afstand houden hebben ze hier nog niet gehoord evenals van op tijd remmen.

De mensen hier zijn erg galant, lachen continue en bljven mevrouw tegen me zeggen. Ook willen ze me overal bij helpen, tas dragen, deur open doen etc....maar kan dat ik allemaal zelf ook!!

Direct na aankomst wat internet minuten gekocht en met mijn lieffie op msn gezeten (03.00 NL tijd) en toen een paar uur mijn ogen dichtgedaan..knap je best van op kan ik zeggen.

Aangezien mijn vlucht vertraagd was en het allemaal overal wat langer heeft geduurd heb ik helaas geen kans meer gezien om Singapore te ontdekken.

De enige foto's die jullie daarom nu zullen zien is van de transfer naar het hotel, het hotel en het uitzicht vanuit het hotel..helaas het is niet anders.

Mijn gedachten dat Singapore goedkoop zou zijn, zijn in de hotelbar direct om zeep geholpen, daar ik S$ 13,-- voor een colaatje light moest betalen (=Euro 7.50)...beetje jammer weer wel.

Wat ik gezien heb van Singapore en opgemerkt heb is dat het een groene stad is ondanks de vele gebouwen en hoogbouw. Veel bomen/planten/bloemen en alles ziet eruit om door een ringetje te halen. Veel bouwputten ook, dus Singapore is nog lang niet klaar met bouwen.

Zodadelijk weer terug naar de luchthaven, even ergens eten en vervolgens maar weer wachten tot ik in mag stappen voor alweer een lange vlucht. Deze keer slechts 10 uur, als je het snel zeg lijkt het niet zo lang zal ik maar zeggen.

Er volgt hopelijk zsm een update vanuit Kiwi land, maar eerst hoop ik bij aankomst een introductie te krijgen in NZ sport nr.1, RUGBY!!
Elise haar zoon moet spelen in Christchurch en als zij me op komt halen ga ik dus waarschijnlijk daar kijken.

Tot later!!

Kus A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

2008 wordt voor mij het jaar van de uitdagingen, een nieuwe baan waarvoor ik een half jaar in Nieuw Zeeland gedetacheerd zal worden. Rakaia is de plaats waar ik naar toe zal gaan, een klein dorpje ongeveer 50km zuidelijk van Christchurch. Wat ik ervan moet verwachten, geen idee, ik zie wel wat er allemaal op mijn pad komt, maar een uitdaging is het zeker!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 7888

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 17 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: