Alweer een update.... - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu Alweer een update.... - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Annelies Kloek - WaarBenJij.nu

Alweer een update....

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

22 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Rakaia

Nu alweer een update van mij. Ik schrijf dit terwijl ik nog in Singapore ben en helemaal klaar ben om te vertrekken.

Ik heb besloten om een dagboek op papier bij te houden en deze dan online te zetten (Chan en Marien bedankt), zodoende kan ik makkelijker alles bijhouden als het nog vers in het geheugen ligt. Het heden/verleden/toekomst kan dus een beetje verwarrend zijn (voor mij ook!)

Na 4 uurtjes slaap en een drankje in de hotelbar werd ik weer opgehaald om naar de luchthaven te gaan. Deze keer met een grote bus en dat beviel een stuk beter kan ik zeggen. Een chauffeur die rustig door het verkeer heen ging, ik zat veel relaxter, dat was wel duidelijk.

Eenmaal op de luchthaven ging het soepel en met een poep en een scheet was ik achter de douane.

Toen kwam het “probleem”wat ging ik eten en waar. Op Changi airport heb je keus uit heel veel…en ik moest dus kiezen!! Het is uiteindeljk gelukt, heb heerlijk gegeten bij een traditioneel restaurant.
Beef Stew werd het met gekookte rijst, klinkt niet erg traditioneel he maar was het wel….rundvlees/wortel/aardappel/bleekselderij en ui op een soort van curryachtige manier bereidt, erg goed te doen moet ik zeggen. Daarna nog wat gehangen en gelopen totdat ik in de lounge mocht wachten totdat het we gingen boarden.

Deze vlucht had ik het iets minder goed getroffen. Zit naast een ongelooflijk ongezellige chinees of japanner, die volgens mij het woordenboek uit zijn hoofd aan het leren is. Gelukkig zit ik laatste rij van het eerste gedeelte (op de vleugel) en heb ik niemand achter me en alleen hem naast me (maar 2 stoelen), dus kan er redelijk makkelijk uit om even te wandelen.

Het is een nachtvlucht dus hopelijk ga ik het grootste gedeelte van de tijd lekker slapen zodat de tijd snel gaat.

Update volgt vanuit Kiwi land.

Kus A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

2008 wordt voor mij het jaar van de uitdagingen, een nieuwe baan waarvoor ik een half jaar in Nieuw Zeeland gedetacheerd zal worden. Rakaia is de plaats waar ik naar toe zal gaan, een klein dorpje ongeveer 50km zuidelijk van Christchurch. Wat ik ervan moet verwachten, geen idee, ik zie wel wat er allemaal op mijn pad komt, maar een uitdaging is het zeker!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 7887

Voorgaande reizen:

19 Juni 2008 - 17 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: